петак, 31. август 2012.

Priganice


Kad sam bila klinka u osnovnoj školi  isli smo sa školom na izlet na Lovćen. U podnožju stepenica kojima se penje do mauzoleja bio je nekad nacionalni restoran i tu sam prvi put probala priganice sa pršutom i sirom koje su mi ostale u sjećanju. Mnogo kanije kad sam odrasla počela sam da tražim recept za priganice i poslije mnogo truda uspjela da naučim da pravim odlične priganice. Bar tako kažu svi koji ih probaju.




Potrebno je

3-3.5 dl mlake vode
1 kocka svježeg kvasca
1 kašičica šećera
brašna da se dobije mekše tijesto (oko 400 gr)
so
kašika rakije




Kvasac rastvoriti u mlakoj vodi, dodati šećer i rakiju pa postepeno dodavati brašno da se dobije mekano tijesto koje se može mijesiti kašikom. Zajedno sa brašnom dodati i so. Rakija se u tijesto dodaje da bi priganice upile manje ulja ali se po želji može i izostaviti. 




Tijesto pokriti krpom i ostaviti da naraste jedno 30 min na toplom. Neposredno prije nego što počnete sa prženjem tijesto par puta promiješajte kašikom jer će tako priganice upiti manje ulja. Kašiku kojom će se priganice oblikovati umočiti u čašu vode. Mokrom kašikom zahvatati tijesto i sipati u ulje a kašiku svaki put ponovo zamočiti u čašu sa vodom. Kad se tijesto zahvati kašikom treba krajeve koji vise rukom vratiti u kašiku da bi se priganica oblikovala tako da bude što oblija bez rogića jer tako upije manje ulja.




U tiganj sipati ulje i zagrijati ga, pa u vrelo ulje kašikom sipati priganice.




Pržiti sa jedne strane pa okrenuti na drugu i pržiti da fino porumene. Vaditi na salvete da se upije višak ulja.





Priganice služiti tople sa domaćim sirom, kajmakom, ajvarom, pršutom ili nekim drugim suvim mesom, medom, eurokremom, domaćom turšijom, salatom od pečenih paprika...
Priganice se mogu praviti uz dodatak integralnog, ražanog ili heljdinog brašna ali treba dodati svega 3-4 kašike da bi fino narasle.







8 коментара:

  1. Kako meni ovo dobro izgleda!!!
    Znala sam otprilike da je to nešto kao mekike, ali ne baš tačno šta i kako.
    Idućeg vikenda pravim priganice, umesto mekika!

    ОдговориИзбриши
  2. Pravila!
    Zaista kao mekike, samo je testo mekše, pa bude fino pufnasto! Sredina je predivna i rupičasta, a i forma im je zgodna. Usvajamo i ovaj recept :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas mi je drago. Moja ih cerkica tamani ali smo u zadnje vrijeme presli na one przene lepinjice nekako su mi manje masne a isto se brzo prave

      Избриши
  3. Danas cu, po ko zna koji put, praviti priganice I to bas po ovom receptu..! Svaka cast domacici..! Recept je, em odlican, em bas onakav kakvog ga se sjecam iz djetinjstva I kuhinje moje bake..

    ОдговориИзбриши
  4. jako lepo izgledaju meni lice na ustipke koje cesto pravim moram da probam i tvoj recept za priganice

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa za mene su ustipci sa jajima ali mislim da se sto se tice ukusa ne razlikuju puno

      Избриши
  5. Mama mi je pre neki dan pravila priganice, a pokojna baka svaki put kad dodjem kod nje u Grnu Goru, kao i Zetske kolace(neka vrsta tortilje, ali meni daleko ukusnije) :)

    ОдговориИзбриши