субота, 17. новембар 2012.

Musake

Musaka je jedno od prvih jela koje sam naučila da pravim. Kod nas se u kući pravila musaka od karfiola ili od šargarepe vjerovatno zbog toga što one mogu da se naprave dan ranije a onda da se podgriju sjutra za ručak. Ja sam čak imala običaj da preko parčeta musake narendam malo trapista pa ga kratko ubacim u rernu i taman dok se sir istopi musaka je topla. E kad sam ja počela da kuvam pošto sam bila kući pred ručak isprobala sam i musaku od krompira s tim što sam je ja pravila na isti način kao ove dvije koje su bile uobičajene kod nas tj barila sam krompir. Kasnije sam vidjela da se krompir obično ne bari ali kako sam ja navikla na ovu moju varijantu koja je meni i ukusnija i manje kalorična od one sa pečenim krompirom nikad nisam ni probala da je napravim drugačije. Pošto moji nisu baš oduševljeni varijantom sa karfiolom ja sam ovaj put pravila obije varijante malo za njih a malo za mene :-)




Potrebno je



1 kg krompira ili karfiola
 250 gr mljevenog mesa (najbolje miješanog)
1 glavica crnog luka
malo ulja
začin
biber
malo putera ili margarina
2 jajeta
1-2 dl mlijeka(mlijeko stavljam od oka da musaka fino ogrezne u mlijeku)




Na malo ulja popržiti sitno sjeckani crni luk pa kad se zažuti dodati meso i prodinstati uz dodavanje vode po potrebi. Na kraju začiniti meso začinom i biberom. Karfiol iskidati na cvjetiće i obariti u slanoj ključaloj vodi jedno 15 min. Krompir oguliti i onako cio skuvati u slanoj vodi da bude skoro potpuno kuvan. U podmazan pleh složiti red narezanog krompira ili karfiola (krompir rzati na kolutove a karfiol narezati na listove koliko je to moguće), red mesa pa ponovo karfiol ili krompir. Jaja umutiti viljuškom i malo posoliti pa im dodati mlijeko. Ovom smjesom naliti musaku pa odozgo rasporediti nekoliko komadića putera i peći na 250 C da fino porumeni. Ako želite pravilne kocke ostaviti musaku jedno 10 min prije služenja da se malo prohladi.





Нема коментара:

Постави коментар