субота, 19. јануар 2013.

Raštan



Evo jos jedno pravo zimsko jelo a pri tome zdravo, na kašiku i može za dva dana. Kod nas se u kući raštan nije uopšte kuvao jer majka koja je odrasla u Vojvodini vjerovatno nije umjela da ga sprema a sigurno ga nije ni voljela tako da sam ja raštan prvi put probala kao već odrasla. Recept za raštan sam dobila od sestrine svekrve i tokom godina sam ga malo prilagodila nama. Kao i ostala kupusasta jela i raštan kuvam sa što manje začina i bez dodavanja soli jer je suvo meso već dovoljno slano pa nema potrebe za dodatnim dosoljavanjem. U ovo doba godina raštan formira male glavice i posebno je fin i mekan tako da je sad pravo vrijeme za kuvanje.


IMG_4403 by irenalana


Potrebno je


1 kg raštana
1 glavica crnog luka
1 čen bijelog luka
1 šargarepa
500 gr rebara, suvih kostiju, domaće kobasice ili dimljene koljenice
200-300 gr brašnjenih kobasica i pančete
biber
aleva paprika
malo soka od paradajza
1 veći krompir


IMG_4433 by irenalana


Meso izrezati na komade, dobro oprati, naliti vodom i kuvati da bude do pola kuvano. Raštan oprati i isjeći na krupnije kocke. Šargarepu nasjeckati na kockice a bijeli i crni luk sitno nasjeckati. Dodati svo povrće u lonac sa mesom, po potrebi doliti i malo vode ali da raštan bude do pola u vodi jer tokom kuvanja splasne. Dodati biber, alevu papriku i 1-2 kašike paradajza pa kuvati. Pred kraj kuvanja dodati krompir izrezan na krupnije komade i kuvati još malo da se krompir skuva a tečnos uvre. Raštan kao i ostala jela na kašiku obično kuvam u ekspres loncu.


IMG_4440 by irenalana


Nikad ga ne zapržavam ali ga ukuvam tako da ne bude pretjerano supast. Kada pravim za dva dana ne dodajem krompir jer sam negdje pročitala da baš nije zdravo da se podgrijava. Uz proju ili kukuruzni hleb ovo je prava gozba.


IMG_4441 by irenalana


5 коментара:

  1. Pravo zimsko jelo. Mislim da je odlicano kako i ti kazes uz nesto kukuruzno.

    ОдговориИзбриши
  2. Ni bijeli, ni crni luk niti sargarepa pa ni paradajz ne idu u rastan, ide dosta suvog mesa,rastan mora biti dobro,podmasćen", ,krompir koji se dobro raskuvava, jer je odlican kao zamjena za zaprsku, i nista vise, inace je nacionalno jelo Crnogoraca,

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja uvijek volim da dodam luk i sargarepu u sva kuvana jela a malo peradajze mi takodje popravi ukus. Krompir izbjegavam jer ne moze da se podgrijava. Mi porodicno ne volimo previse masno pa je ovako meni odlicno. Jednom sam jela taj tradicionalni i nisam mogla da ga svarim satima. Ja smatram da se ne moramo slijepo drzati tradicionalnih recepta vec svako treba da kuva onako kako njemu odgovara.

      Избриши
  3. Danas sam dobila gomilu raštana i sutra ću spremiti za ručak, više mi se sviđa ovaj recept na tradicionalan način.Javiću kakav je bio.

    ОдговориИзбриши