понедељак, 22. јул 2013.

Malinasta torta

Nemam pojma šta se to desi kod mene kad vidim maline ali ako ih spazim obavezno moram da kupim bar jednu kutijicu a ako nisu skupe kupim i dvije, tri da se nađe. Dok ih kupujem nemam ni najmanju ideju šta bih od njih napravila ali dok dođem do kuće uvijek smislim za šta da ih iskoristim. Tako sam i prošle subote kupila dvije kutijice i odmah sam u glavi sklopila ovu torticu koja se pokazala kao pun pogodak. Nije to ni čudno jer sam uklopila maline koje obožavam, piškote, moj omiljeni žuti fil(koji je Minjin fil od beze korpica tj Irenin mus) koji veoma često koristim za razne voćne kolače i na kraju šlag sa pečenim mljevenim lješnicima.


IMG_9289


Potrebno je


2 veće kutije piškota
mlijeko za natapanje piškota
rum ili carolans
4 žumanca
 3 kašike šećera
3-4 kesice vanile
100 gr bijele čokolade (ja koristim milku)
50-60 gr putera
1 dl slatke pavlake

1 šlag pjena
mlijeko za šlag
50 gr pečenih mljevenih lješnika

300-400 gr malina
1 šlag pjena
mlijeko za šlag


IMG_9263


Žumanca umutite sa šećerom i vanilom i skuvajte na pari. U vruć fil dodati čokoladu, promiješati da se istopi pa dodati i puter isječen na kocke. Ostaviti fil da se potpuno ohladi.
Hladan fil umutiti mikserom pa mu dodati 1 dl umućene slatke pavlake i još malo umutiti da se fil poveže.
Šlag pjenu umutiti po uputstvu sa kesice pa joj dodati lješnik.


IMG_9304


Piškote umočiti u mlijeko pomiješano sa rumom ili carolansom pa slagati red piškota, žuti fil, maline, šlag sa lješnicima, piškote, žuti fil, maline, šlag sa lješnicima. Tortu ostaviti da prenoći u frižideru. Sjutra prebaciti tortu na tanjir sa koga će se služiti i napraviti oko nje ogradicu od piškota namočenih u mlijeko i rum ili carolans. Odozgo ukrasiti šlagom, malinama i mljevenim lješnikom.
Torta je za kalup prečnika 20 cm.


IMG_9309


Sok je takođe domaći od malina. Ako se pitate zašto su piškote u ogradici tamne e to je zbog toga što su se u prodaji pojavile i piškote sa kakaom. Ja sam morala da dokupim piškote jer nisam imala dovoljno i za ogradicu i dok sam ih uzimala pomislim kako im je čudno pakovanje i kako izgledaju nekako neprivlačno kao izgorele na slici. Kad sam ih donijela kući i otvorila imala sam šta da vidim. Trebalo mi je dobrih 5 minuta da ukapiram da nisu zagorele već sa kakaom :-).


IMG_9282

2 коментара: