четвртак, 8. јануар 2015.

Posne šape ili kiflice sa orasima


Danas su Lana i tata otišli malo na snijeg, a ja i Vule smo ostali kući da se družimo. Za nas ove godine nema snijega, ali sam zato ja ugrabila malo vremena da dovršim ovaj post.
Recept za ove kiflice dobila sam od moje koleginice Tanje, još kao pripravnik, i od tada ih veoma često pravim, a naročito kad mi treba nešto posno. Ja inače imam pravilo da ne pravim posne kolače koje ne bih napravila i da nije post. Od posnih torti se na primjer ježim jer kad pročitam recept za kore u koje ide brašno, kisela voda i još par sastojaka prođe me volja i da probam nešto takvo a ne da ga napravim. Ove kiflice su jednostavne i prave se od svega nekoliko sastojaka ali su i veoma ukusne i sem u vrijeme posta dobro će doći uz kaficu i kad nije post. Kako sam imala kalupe za šape koje nikad nisam isprobala ovaj put sam ih napravila u kalupima ali se inače prave kao roščići. Pored njih za Badnji dan sam pravila i baklavu.




Potrebno je

 

250 gr margarina
70 gr šećera
100 gr mljevenih oraha(ja volim kad su malo krupnije samljeveni)
300 gr brašna
prah šećer
vanilin šećer


IMG_2873


Margarin istopiti da omekša, dodati mu šećer, orahe i brašno i umijesiti tijesto. Po potrebi dodati još malo brašna da se tijesto ne lijepi za ruke. Otkidati kuglice veličine oraha pa od njih praviti kiflice tj roščiće ili ih samo utisnuti u kalupe za šape i peći na 200 C da malo porumene na krajevima. Kalupe nije potrebno podmazivati. Kad se malo prohlade izvaditi ih iz kalupa i uvaljati u prah šećer pomiješan sa vanilom. Kako su veoma prhke moraju se oprezno vaditi iz kalupa a najbolje je da se izvrnu pravo u posudu sa šećerom.
Prijatno i srećan Božić svima koji ga slave!


IMG_2877

4 коментара: